Werkwijze 1,5 meter maatschappij

Werkwijze 1,5 meter maatschappij

De coronacrisis brengt beperkingen met zich mee maar betekent óók nieuwe inzichten en nadenken over hoe we samen veilig kunnen doorwerken. Regelmatig komen we bij bewoners over de vloer voor reparaties of planmatig onderhoud. Daarom hebben wij onze werkwijzen aangepast zodat deze passen binnen de 1,5 meter maatschappij en nemen daarbij ook de hygiënemaatregelen van het RIVM in acht. Want veiligheid voor de bewoners en ons personeel staat voorop. Je vindt hier ons volledige COVID-19-protocol.

Stappenplannen voor binnen- en buitenwerkzaamheden

Samen hebben we duidelijke stappenplannen gemaakt voor verschillende situaties zoals de warme opnames, reparaties binnen het dagelijks onderhoud en hoe we veilig kunnen werken op de bouwplaats. Op de bouwplaats bewaren we voldoende afstand, schaften de vakmannen in shifts en gebruiken zij voldoende persoonlijke beschermingsmiddelen. Door middel van infographics hebben we de stappen van onze nieuwe werkwijzen geïllustreerd.

Toolboxmeetings

In onze interne communicatieapp staat ons protocol met betrekking tot COVID-19 evenals de infographics van de nieuwe werkwijzen, zodat iedereen hier te allen tijden bij kan. Daarnaast organiseren we toolboxmeetings waarin onze teamleiders instructies geven aan hun team over de nieuwe werkwijzen en de richtlijnen van het RIVM.

Warme opnames

Om bewoners nog steeds goed te kunnen informeren over wat zij van een project kunnen verwachten én om van te voren het werk op te kunnen nemen, hebben we onze warme opnames in een nieuw jasje gestoken. Samen met de projectleider of uitvoerder gaat onze bewonersconsulente op afspraak bij de bewoners langs. Daarbij houden zij anderhalve meter afstand, neemt onze bewonersconsulente met de bewoner plaats aan de keukentafel en loopt de projectleider of uitvoerder met zijn telefoon zijn ronde. De bewoner kijkt rechtstreeks mee op de tablet van de bewonersconsulente en kan zo precies de ronde volgen van de uitvoerder of projectleider. Ten slotte neemt onze consulente nog even alles door met de bewoner en leggen zij dit vast in het digitale opnameformulier.

Terug naar overzicht