De dag van servicemonteur Eric

De dag van servicemonteur Eric

“Mijn dagen vliegen voorbij en dat blijft hopelijk zo tot mijn pensioen! Ik zit echt op mijn plek bij Van der Meijs”, vertelt Eric Michiels (53) lachend. Eric is timmerman van beroep en werkt nu 4 jaar als servicemonteur bij Van der Meijs. Hij doet dat specifiek voor woningcorporatie Goed Wonen Gemert. Hiervoor heeft hij jaren voor een ander vastgoedonderhoudsbedrijf in Gemert gewerkt, dus Eric is een bekend gezicht in de gemeente. En dat merkt hij: “Mensen herkennen je, ze hebben je vaker gezien en dat breekt vaak wel het ijs.”

“Ik check altijd eerst mijn tablet om te zien wat de planning is. Wanneer bij een bewoner iets kapot gaat dan bellen zij de woningcorporatie, in dit geval Goed Wonen in Gemert. De woningcorporatie zet vervolgens de klus door via ons digitale systeem naar Van der Meijs en op kantoor maken ze de planning. Dat doen onze servicecoördinatoren Sarah en Harm. De planning die zij maken is gesynchroniseerd met mijn tablet. Ik zie dus altijd van tevoren precies waar ik heen moet en wat er aan de hand is. Dat is fijn, want ook als er dus last-minute iets wijzigt, ben ik direct op de hoogte.”

We vroegen Eric hoe een gemiddelde dag voor hem eruit ziet: “Geen dag is eigenlijk het zelfde in mijn vak. Ik kom van alles tegen. Van kapotte deurklinken en keukenkastjes tot verstopte doucheputjes of dakgoten. Ik doe dit werk samen met mijn collega Robert. Wij twee zijn de vaste gezichten voor Goed Wonen Gemert. Dat is ook fijn voor de bewoners, om vaker dezelfde gezichten te zien. Mijn dagen zijn in principe gewoon van half 8  tot half 5, maar soms komt het ook wel eens voor dat een bewoner zich bijvoorbeeld heeft buitengesloten, dan is er voor die mensen gelukkig onze 24-uurs dienst!”

“Van jezelf buitensluiten word je natuurlijk niet vrolijk, maar over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk. Ze bieden vaak wel een kopje koffie aan en maken een praatje. En ach, sommige mensen willen gewoon graag klagen; ze zitten tenslotte met een probleem en ik ben er om dat voor hen te verhelpen. Meestal lukt het om het onderhoud direct uit te voeren, maar soms moet ik eerst materiaal halen of ik moet de klus doorzetten naar een loodgieter of elektricien. Ik probeer in ieder geval altijd weer een glimlach op het gezicht van de bewoner te toveren!”

We vroegen Eric om Van der Meijs in een paar zinnen te omschrijven. Dat bleken al gauw meer zinnen te worden: “Haha ja, ik zou dit moeten kunnen ja. Ik ken het bedrijf natuurlijk al zo lang. Maar om de juiste woorden te vinden, vind ik lastig. Ik zie het in ieder geval zo: “De juiste mensen zitten op de juiste plaats. Ze pakken het goed aan want we zijn ontzettend gegroeid. Dat vind ik heel knap. Het familiegevoel was vroeger wel anders, maar toen waren we ook veel kleiner. Toen kenden we écht alle schilders. Maar ja weet je, als je bedrijf groeit, groeien de mensen mee en is het soms lastig om iedereen persoonlijk te leren kennen. Gelukkig worden er regelmatig borrels en andere feestjes georganiseerd, dan zie je iedereen weer. De mensen waar ik veel mee te maken heb in mijn werk, ken ik door en door. Ik zit echt op mijn plek en vind het een leuk bedrijf om voor te werken.”

Terug naar overzicht