Dagelijks onderhoud
Reparatieverzoeken
In en om huis voeren wij op afspraak reparaties uit als bewoner een schade of defect melden. Desgewenst nemen wij de volledige intake van reparatieverzoeken voor de corporatie uit handen. Steeds vaker maken we hiervoor echter een koppeling tussen de systemen van de opdrachtgever en de onze. Gemiddeld realiseren we met onze reparatieservice een klanttevredenheidcijfer van boven de 8 en een first-time-fix percentage hoger dan 80%.
Mutatieonderhoud
Wanneer een woning vrijkomt zorgen wij ervoor dat de deze weer in goede staat wordt gebracht voor de volgende huurder. Dat doen we met werkzaamheden zoals het repareren van beschadigingen, schilderen en soms het vervangen van keuken- of badkameronderdelen. Hiermee maken we de woning verhuurklaar zonder dat er grote renovaties nodig zijn. Het resultaat is een vlotte verhuurcyclus, goede kostenbeheersing en een frisse start voor de nieuwe bewoners.
Vraaggestuurd binnenonderhoud
Op initiatief van de bewoner vervangen we badkamers, keukens en toiletten als deze het einde van hun levensduur hebben bereikt. Desgewenst zetten we hierbij het circulair productassortiment van onze ketenpartner Gebruiktebouwmaterialen.com in waarbij gebruikt en gereinigd sanitair wordt hergebruikt. Ook werken we samen met Chainable voor de toepassing van circulaire keukens.
Energetische maatregelen
Om energiearmoede te bestrijden, ontvingen alle gemeenten een subsidie van het Rijk. Steeds meer gemeenten slaan de handen ineen met woningcorporaties om dit geld goed te benutten. Zij schakelen ons in om voor bewoners gratis kleine energiebesparende werkzaamheden uit te voeren. Denk aan kierdichting, tochtstrips, brievenbusborstels, ledlampen en radiatorfolie. In overleg met de bewoner doen we wat het meeste effect heeft. Voorbeelden zijn de Klusbus in Eindhoven en de Tochttoer in Mierlo, Bergeijk en Gemert-Bakel.