Meedenken met de bewoner en slimme tips delen

Meedenken met de bewoner en slimme tips delen

Binnen het dagelijks onderhoud krijgen we verschillende soorten meldingen binnen zoals lekkages, kapotte keukenkastjes, kapotte ruiten en buitensluitingen. Sommige klussen of bepaald onderhoud kunnen de bewoners vaak zelf uitvoeren, zonder dat ze het weten. Bij Van der Meijs vinden we klantgerichtheid belangrijk en denken we graag met de bewoner mee. Daarom delen wij in samenwerking met Goed Wonen Gemert slimme tips van onze servicemonteurs op onze social media kanalen. Zo delen wij deze week bijvoorbeeld de tip om de kraan regelmatig te ontkalken.

Door regelmatig het uiteinde van de kraan, de perlator, te ontkalken kun je voorkomen dat het zeefje verstopt raakt en de kraan gaat spetteren of dat de straal niet meer mooi recht loopt. Draai de perlator los en laat hem een nachtje weken in een badje van schoonmaakazijn. Krijg je de perlator niet los? Gebruik dan een theedoek of een stukje rubber om het los te draaien. Wanneer er op de hele kraan kalkaanslag zit, kun je wat keukenrol om de kraan draaien en vastzetten met elastiekjes of touwtjes. Schenk schoonmaakazijn over de keukenrol zodat deze goed doordrenkt is. Laat het een nachtje intrekken, verwijder de volgende morgen de keukenrol et voilà: een blinkende kraan!”

Terug naar overzicht