Duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers: een interview met Jeroen

Duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers: een interview met Jeroen

Van het bouwen van festivalpodia naar timmeren aan de weg van een duurzame woningvoorraad. De gekste dingen maakte hij mee in de 8 jaar dat hij werkte in de festivalwereld. Toch besloot hij om te kiezen voor de renovatie- en onderhoudssector en werkt nu een jaar met veel plezier bij Van der Meijs. En maar goed ook, want toen ineens stond corona voor de deur. “Ik ben blij dat ik bij Van der Meijs de kans kreeg om mij verder te ontwikkelen.”

“Waar de ene deur sluit, opent de andere, vertelt hij lachend. En nu zorgt hij als timmerman in het dagelijks onderhoud letterlijk voor soepel openende deuren. Jarenlang bouwde hij de grootste stages voor festivals in heel Nederland én daarbuiten. Altijd weg van huis en werkdagen van 12 uur. Met veel passie gebruikte hij zijn technisch inzicht voor het creëren van deze minidorpen, want zo noemt hij de festivals. Tot er een punt in zijn leven kwam dat hij toe was aan meer rust en stabiliteit. Het begin van zijn avontuur als servicemonteur.

Jeroen zag kansen in Van der Meijs en wij zagen kansen in Jeroen. Persoonlijke groei vinden we belangrijk. Daarom geven we onze medewerkers de mogelijkheid om zich persoonlijk en beroepsmatig verder te ontwikkelen. Door middel van duurzame inzetbaarheid blijven medewerkers langer gezond, betrokken, gemotiveerd en dus productief. “Toen ik kwam werken bij Van der Meijs, heb ik alle facetten van het timmermansvak mogen ervaren. Zo heb ik meegedraaid binnen Mureno, heb ik in het groot onderhoud gewerkt aan de verduurzaming van 23 woningen in Helmond en heb ik mutatiewerk en dagelijks onderhoud uitgevoerd. Zo kon ik precies ontdekken waar mijn krachten liggen en wat ik echt leuk vind.”

“Ik koos voor het dagelijks onderhoud. Bewoners helpen en hen tevreden maken én houden. Daar haal ik voldoening uit. Mijn werk is elke dag anders. Die variatie, die heb ik nodig. En werken in het onderhoud heeft meer raakvlakken met de festivalwereld dan je denkt. Je moet in beide werelden in staat zijn om snel te kunnen schakelen en uit te rukken om problemen op te lossen als dat nodig is. De materialen waarmee we werken zijn vaak hetzelfde, alleen hebben ze nu een andere functie. En uiteindelijk draait het allemaal om de eindgebruiker: de bewoner óf de festivalganger.”

Op de vraag hoe het hem bevalt en waar hij zichzelf over 5 jaar ziet, kan hij snel antwoorden. “Ik zit gewoon op mijn plek hier. Er is een goede balans tussen werk en privé, iets wat ik eerder niet had. Mijn collega’s zijn stuk voor stuk top. De samenwerking met de andere servicemonteurs maar ook met de servicecoördinatoren op kantoor verloopt soepel. Werken bij Van der Meijs betekent werken met de voordelen van een groot bedrijf, zoals het hebben van een CAO, maar het gevoel hebben zoals bij een klein bedrijf. Er heerst een huiselijke, ons-kent-ons-sfeer. En waar ik mijzelf over 5 jaar zie? Misschien wel als servicecoördinator, al vind ik het werk dat ik nu doe véél te leuk.”

Terug naar overzicht